Ücretsiz Web Sitesine Trafik Çekme Yöntemleri

Hangi işletme sahibine sorarsak soralım, Alacağımız yanıt bellidir aslında. Daha çok kazanç, daha çok müşteri ve daha çok ödeme yapan kitle.

Bir web sitesine gelen trafik arttıkça aslında iş yapma ve kazancınızı arttırma şansınız bir o kadar da yüksektir. Günümüz de artık kitlesel olarak bakıldığın da teknolojinin ne kadar geliştiğini de görebiliriz. Bugün bakıldığın da artık neredeyse dijitalleşmeyen bir işletme yok denilecek kadar azdır. Bu denli bir ilerlemede emin olun takip etmeniz gereken bir çok faktör bulunuyor.

Bugün ödeme yapmadan nereden nasıl trafik çekebiliriz biraz bunlara bakalım istedim.

Direkt olarak trafik almaya odaklanmanız gerekir

Müşterileriniz ya da kitleniz alan adınızı direk olarak yazabiliyorsa emin olun ki arama motorlarına ihtiyacınız yok demektir. Bugün bakıldığın da ülkemiz de Domain olayına her ne kadar önem verilmiyor olsa da bu aslında en önemli önceliklerimizden biri.

Markanız için belirleyici ve akılda kalıcı olmanız gerekiyor. Bununla birlikte kısa ve net bir alan adına ihtiyacınız olabilir. Bu da projenizin ileride size getirecekleri ile birlikte aslında çok güzel bir yatırım olduğunu zaten makalemizi okudukça anlayacaksınız.

  • Marka bir alan adınız olduğun da direk olarak sitenize trafik alabilirsiniz.
  • Daha hızlı ve kalıcı olarak sıralama elde etmenizi sağlar.
  • Kalite puanınızı daha hızlı ve etkili olarak kalıcı biçimde yükseltebilir.

Premium alan adlarına işaret edilen bağlantılar, alan orijinal sahibi tarafından satıldıktan sonra genellikle canlı kalır. Ve bağlantılar hala mevcutsa (saygın yayınlardan diyelim), yönlendirme trafiği için de potansiyel vardır.

Belirlemiş olduğunuz alan adı markanıza hitap etmiyor olabilir. Bu sizin için aslında bir sorun teşkil etmek değil markalaşmaya yönelik çok iyi bir adım olabilir.

Seo nun En iyi olanaklarından faydalanın

Seo Web sitenizi Google’ın tarayıcıları için optimize ettiğiniz süreçtir. Sitenize trafik çekmede hayati bir rol oynar. Web Sitesi SEO Analizi Nedir? Ne İşe Yarar?

Google sitenizi bulamaz, dizine ekleyemez ve tarayamazsa, sıralanmayacaktır. Dönem. SEO, sitenizin altyapısına içeriğinden daha fazla odaklanır. Aşağıda izlenecek birkaç en iyi uygulama bulunmaktadır: Google üst sıralara çıkmak

  • Web sitenizin URL yapısını, robots.txt dosyasını ve 404 sayfalarını optimize edin
  • Mantıklı, sezgisel ve kolay gezinmeyi kullanın
  • SSL sertifikası yükleyin
  • XML site haritası ekleyin
  • 301 yönlendirmelerini kullanın
  • Sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun
  • Daha hızlı yükleme süreleri için görüntüleri sıkıştırın ve optimize edin
  • Web sitenizin hızlı yüklendiğinden emin olun

Yukarı da belirtilenleri yaptığınız da emin olun rakiplerinizden birden fazla önde olacağınız nedenler ortaya çıkarmış olacaksınız. Bu konuda trafik elde etmek için herhangi bir ücret ödemenize gerek kalmadan doğal olarak elde edebilirsiniz.

İçeriklerinizi Farklı ve Keyifli Hale Getirin

Sadece Google açısından bakmadan diğer tüm arama motorları da dahil olmakla birlikte hepsi güncel ve renkli içeriği sever. Bunu da anlamasının en iyi yolu kullanıcınızın karşılaştığı içeriği okuma ve paylaşma süresidir. Bu veriler doğru olduğunda alınan sinyaller çok iyi sonuçlar verebilir.

Gün içerisinde yazmış olduğunuz içeriğin hemen bitmesine değil, Düzgün ve kullanıcılarınızı meşgul edecek düzeyde hazırlayın.

Müşteri kitlenizin aradığı sorulara cevap niteliğinde içerikler paylaştığınız da direk olarak arama motorların da bu veriler ile kullanıcı elde edebilirsiniz.

Şu içerik önerileriyle web sitenize trafik çekin:  

  • Sektör liderleriyle röportajlar
  • Ürününüzü veya hizmetinizi kullanarak başarıya ulaşan müşterilerle ilgili vaka çalışmaları
  • En son ve son dakika haber güncellemeleri
  • Nişinizdekilerin karşılaştığı yaygın sorunların çözümleri
  • Hedef kitlenizi meşgul edecek mizahi içerik
  • İlgili endüstri konularında nasıl yapılır veya öğreticiler
  • Ürün veya hizmet karşılaştırmaları

Kitlenizin sevdiği ve ilgili olduğu başlıklar da içerikler hazırlayarak onları siteniz de meşgul edin. Ve içeriklerinizin paylaşılmasına odaklanın.

Sosyal Medyadan Yararlanın

İçeriğinizi hedef kitlenize tanıtmak ve sitenize gelen trafiği artırmak için sosyal medya kanallarını kullanarak proaktif olun.

Ancak bazı uzmanlara ve Google’a göre sosyal medya beğeni ve paylaşım sayısı doğrudan sayfa sıralamasını etkilemiyor. Sosyal medya etkinliği, web sitenize yönlendirme trafiğini çeker.

Yönlendirme trafiği, başka bir web sitesindeki bağlantılardan gelir. Kullandığınız her sosyal medya platformundan ne kadar yönlendirme trafiği aldığınızı görmek için Google Analytics’i kullanın.

Web sitenizin trafiğini artırmak için sosyal medyayı nasıl kullanabilirsiniz?

  • Her sosyal medya profilini optimize edin
  • Yayınları veya bağlantıları tutarlı bir şekilde paylaşın
  • Viral içerik oluşturun
  • Nişinizdeki en iyi sosyal medya etkileyicilerini belirleyin ve onlarla iletişime geçin
  • Kendinizinkini oluşturmak için rakiplerin sosyal medya stratejilerini araştırın ve analiz edin 
  • Hedef kitlenizin ilgisini çekmek için yarışmalar, testler ve anketler yapın
  • Benzersiz ve ilgi çekici görsel içeriği paylaşmaya odaklanın

Markanızın sosyal medya da yaygınlaştığı düzeni analiz ederek bu doğrultuda kullanıcılarınızla sohbet niteliğinde bağlantılar kurun.

Web Sitenize Sosyal Medya Paylaşım Düğmeleri Ekleyin

Başkalarının içeriğinizi paylaşmasını zorlaştırmayın. Bunun yerine, paylaşmayı kolaylaştırmak için sosyal medya paylaşım düğmelerini kullanın. WordPress kullanıcıları için, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda sosyal medya paylaşım eklentisi vardır. 

Eklentilerin çoğu ücretsiz ve premium sürümler sunar. Ayrıca, hangi sosyal sitelerin paylaşılacağı, her gönderiye nasıl ve nereye yerleştirileceği ve paylaşım sayılarının gösterilip gösterilmeyeceği gibi seçenekleri özelleştirmenize de olanak tanır.  

Twitter, Facebook, Pinterest ve LinkedIn gibi en popüler sosyal medya siteleri, gönderinize bir geri bağlantı içerir.

İlgi Çekici Başlıklar Kullanın

Başlıklar, içeriğinizin en kritik bileşenleridir. Blog içeriğiniz kapsamlı ve değerli olsa bile, başlığınız karşı konulmaz değilse çok az kişi okuyacaktır. 

İnsanların tıklamak isteyeceği bir başlık oluşturmak için ihtiyaç duyduğunuz zamanı ayırın. Müşteri odaklı olmayı ve bunların hepsini yapmayı unutmayın.

Örneğin, “X ürünüyle ilgili incelememe göz atın” gibi bir başlık, okuyuculardan size bir iyilik yapmalarını istiyormuşsunuz gibi görünmesini sağlar. 

Bunun yerine, “Bunu okuyana kadar X ürününü satın almayın” gibi bir başlık, açıkça, sağladığınız şeyin okuyucu için değerli olduğunu, onlar hakkında yapıp yapmadığını belirtir. 

Harika başlıklar yazmak için diğer ipuçları şunları içerir: 

  • Listeler, istatistikler ve sayılar dahil
  • Bir şeyin nasıl yapılacağını öğrenmekle ilgilenenleri eğitmek
  • Değerinizi okuyucuya göstermek
  • Güçlü fiiller ve sıfatlar kullanmak
  • Soru sormak
  • 70 karakterden fazla kullanmamak
  • Blog gönderisinde nelerin ele alındığını açıkça tanımlama
  • Sorunlu noktalara ve bunlara çözümünüze değinmek

Mümkün olan en iyi başlığı yazmaya odaklanmanız için gereken zamanı ayırın. Yeterince zorlayıcı değilse, gönderinizi okumazlar. 

Faydalı Olacak Diğer Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlarda ilginizi çekebilir

Başa dön tuşu