Gaza Gelmek, Eğitici Hikaye

Başlıklar

Amerika’daki bir bilim fuarında, bir lise öğrencisi dikkat çekici bir proje sergiledi. Bu genç bilimci, ziyaretçileri hazırladığı projeyi imzalamaya davet etti ve “dihydrogen monokside” adlı maddenin kullanımının tamamen yasaklanmasını veya en azından sıkı bir şekilde kontrol edilmesini talep etti. Projenin amacı, insanların bilgi eksikliklerini ve manipülasyonlara karşı savunmasızlıklarını test etmekti.

Projenin tanıtımında kullanılan afişte, “dihydrogen monokside” adlı maddenin zararları şu şekilde sıralanıyordu:

  1. Yoğun terlemelere ve kusmalara sebep olabilir.
  2. Doğaya büyük zararlar veren asit yağmurlarının ana unsurudur.
  3. Gaz haline geçmiş hali, çok ciddi yanıklara sebep olabilir.
  4. Kazara solunması, ciğerlere dolması ölüme yol açar.
  5. Erozyona yol açar.
  6. Otomobil frenlerinin etkinliğini azaltır.
  7. Ölümcül kanser tümörlerinin hepsinin içinde bulunmuştur.

Bir saat içinde, 50’den fazla bilim fuarı meraklısı bu standı ziyaret etti. Ziyaretçilerden 43’ü, yasaklama önerisini şiddetle destekledi. 6 kişi kararsız kaldı, yalnızca bir kişi bu maddenin aslında H2O, yani su olduğunu fark etti.

Bu deney, öğrencinin okul ödevi için hazırladığı bir proje olup, amacı “Ne kadar kolay aldatılabiliyoruz?” sorusunu yanıtlamak ve insanların saçma bilimsel ifadelerle nasıl yanlış yönlendirilebileceğini göstermektir. Öğrenci, “Amacım, basit ve yanıltıcı bilimsel terimlerle insanların nasıl kolayca saptırılabileceğini ve yanlış bilgilendirilebileceğini göstermekti” dedi.

Bu tür bir deney, bilgi eksikliği ve bilimsel okuryazarlık eksikliğinin, toplumda nasıl büyük yanlış anlamalara ve yanlış kararlara yol açabileceğini gözler önüne seriyor. Bilimsel terimlerin ve verilerin, dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini ve her zaman sorgulayıcı bir bakış açısının önemini vurguluyor.

KategoriEğitici Hikayeler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlarda ilginizi çekebilir

Başa dön tuşu